W systemie istnieje możliwość wysłania monitu lub wezwania do zapłaty dla kontrahenta, który nie uregulował w wyznaczonym terminie płatności za fakturę dotyczącą wykonanej usługi lub w przypadku zakupu przez niego towaru.


W sytuacji, w której następuje opóźnienie w otrzymaniu płatności system automatycznie generuje zadanie: Wyślij monit/wezwanie do zapłaty. 


Po nakierowaniu kursora na wybrany dokument widoczne są następujące opcje:

  • Rozliczenia - do dokumentu można dodać płatność za dokument

  • Następna akcja - przypomnienie dla użytkownika kolejnej akcji jaka ma zostać wykonana

  • Wyślij monit e-mailem - zostanie wysłany monit z prośbą o dokonanie opłaty za fakturę

  • Wyślij wezwanie e-mailem - zostanie wysłane wezwanie do zapłaty za fakturę

  • Włącz monitowanie - zostanie wyświetlona opcja włączenia procesu windykacji


W celu wysłania monitu lub wezwania należy przejść do zakładki Monitoring płatności/Kto mi zalega? i wybrać opcję wyślij monit e-mailem lub wyślij wezwanie e-mailem.



Następnie zostanie wyświetlone okno, które pozwala na wprowadzenie adresu mailowego, treści wiadomości i wysłania monitu lub wezwania w formie maila.





Wysyłka monitów dedykowana jest dla polskich kontrahentów, w związku z tym tytuł wiadomości zdefiniowany jest w języku polskim. Wyświetlany również numer rachunku bankowego to rachunek prowadzony w walucie PLN. Niezmienna jest także kwota należności, która podawana jest zawsze w przeliczeniu na złotówki (także w przypadku faktur walutowych). 


Istnieje możliwość zdefiniowania własnej treści wiadomości e-mail monitu i wezwania do zapłaty także w języku obcym. Jednak podane wyżej elementy: tytuł, rachunek bankowy oraz kwota, pozostają niezmienne.  


W celu zmiany treści wiadomości należy dokonać edycji kontrahenta w zakładce Fakturowanie/Kontrahenci.