Dodanie płatności gotówkowej

Dodanie płatności przelewowej

Usunięcie płatności gotówkowej

Usunięcie płatności przelewowej

Statusy dokumentu


Dodanie płatności gotówkowej


Aby dodać płatność do dokumentu w formie gotówki należy nanieść kursor na dokument i kliknąć Rozliczenia. Formę płatności należy zmienić na gotówkę, zmienić datę na dzień otrzymania przelewu i kliknąć Dodaj płatność.



Dodanie płatności przelewowej


Aby dodać płatność w formie przelewu należy inaczej postępować niż powyżej, ponieważ dodania płatności w formie przelewu jest zablokowane.


Aby ręcznie dodać płatność w formie przelewu należy wybrać opcję Zaznacz wiele, wybrać dokument i z opcji zaawansowanych wybrać Oznacz jako zapłacone.


W kolejnym kroku należy wybrać formę płatności jako przelew, wybrać dzień otrzymania przelewu i kliknąć Oznacz jako zapłacone.



Usunięcie płatności gotówkowej


Aby usunąć płatność dodaną ręcznie w formie gotówki należy nanieść kursor na dokument i kliknąć Rozliczenia. W sekcji Lista płatności będzie widoczna płatność a obok niej przycisk Usuń. Po kliknięciu w ten przycisk płatność zostanie usunięta od dokumentu.


Usunięcie płatności przelewowej



Usunięcie płatności, która została dodania ręcznie w formie przelewu wygląda tak samo jak w opisanym powyżej punkcie. Należy najechać kursorem na dokument i kliknąć Rozliczenia. W sekcji Lista płatności będzie widoczny przycisk Usuń dzięki któremu połączenie między dokumentem a płatnością zostanie usunięte.



Statusy dokumentu


Przy dokumentach mogą wyświetlić się następujące statusy:

  • Oczekuje na zapłatę - dokument jest nieopłacony

  • Zapłacona - do dokumentu została dodana płatność

  • Częściowo zapłacona - do dokumentu została dodana płatność, która nie pokrywa kwoty dokumentu (płatność na mniejszą lub wyższą kwotę)