W zakładce Roczny plan finansowy możesz zdefiniować budżet, klikając przycisk Dodaj budżet.
Aby dodać pozycję budżetu, najpierw utwórz Symbol budżetu.
Otworzy się nowe okno umożliwiające dodanie symbolu.
Następnie uzupełnij planowane kwoty w poszczególnych miesiącach dla budżetów: Sprzedażowego, Kosztowego i Inwestycyjnego.
Dodany budżet pojawi się w tabeli budżetów rocznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.
Na liście z budżetami zobaczysz wartości w kolorze niebieskim oraz czerwonym:
- Niebieski - oznacza, że dla budżetu kosztowego i inwestycyjnego nie przekroczyłeś planu, natomiast dla budżetu sprzedażowego plan został przekroczony
- Czerwony - oznacza, że w danym miesiącu został przekroczony budżet kosztowy lub dla budżetu sprzedażowego plan nie został wykonany
Po kliknięciu w kwotę w kolorze czerwonym lub niebieskim widoczne jest zestawienie faktur, które zostały dodane do budżetu w danym miesiącu wraz z informacją, w jakim statusie aktualnie dokumenty są w obiegu.
Po kliknięciu przycisku Edytuj możesz szybko zaktualizować plan budżetu, wprowadzając nowe kwoty dla wybranego miesiąca.
Po wprowadzeniu zmian, wybierz przycisk Zapisz.
Istnieje również możliwość skorzystania z przycisku Alokacje.
Wtedy na liście pojawią się wszystkie dokumenty dotyczące danego budżetu.