W zakładce Miesięczny plan finansowy możesz zdefiniować budżet, klikając przycisk Dodaj budżet


 

W celu stworzenia pozycji budżetu utwórz Symbol budżetu.


 


Otworzy się nowe okno umożliwiające dodanie symbolu.



Następnie uzupełnij planowane kwoty w poszczególnych miesiącach dla budżetów: 


  • Sprzedażowego, 
  • Kosztowego,
  • Inwestycyjnego



Dodany budżet pojawi się w tabeli budżetów miesięcznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.



Z tego poziomu, po najechaniu kursorem na panel budżetu, możesz wykonać następujące akcje 

  • Edytuj - pozwala na edycję budżetu
  • Alokacje rez. (Alokacje rezerwowe) - sprawdzenie faktur, które można wykorzystać dla wybranego budżetu
  • Alokacje rez. nar. (Alokacje rezerwowe narastająco) - umożliwia weryfikację dokumentów, które jeszcze nie zostały zaksięgowane, czyli np. są w obiegu dokumentów 
  • Alokacje wykon. (Alokacje wykonane) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu 
  • Alokacje wykon. nar. (Alokacje wykonane narastająco) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu w ciągu roku


Wszystkie te czynności możesz wykonać, gdy najedziesz kursorem na wybrany budżet i wybierzesz odpowiednią funkcję.